Czy coś może istnieć i nieistnieć jednocześnie?
Zdarza się czasami, że nachodzą mnie myśli nietypowe. Np. taka jak ta, dotycząca Końca. Nie Końca życia, nie Końca świata, ale Końca samego w sobie, czyli stanu rzeczy jakim jest Koniec. Łatwo jest opisać, kiedy coś jest albo kiedy czegoś niema. Ale jak opisać stan kiedy coś się kończy? Czym właściwie jest Koniec?
Koniec, wydaje mi się, że jest to moment kiedy coś jest, a zarazem czegoś już nie ma w tej samej chwili. Czy jest to jednak możliwe? Czy może coś istnieć, a jednocześnie nie istnieć? Raczej nie! W związku z
tym jak inaczej określić Koniec? Przecież nie można powiedzieć, że Koniec jest w ostatniej chwili istnienia, kiedy coś jeszcze jest, a w następnym momencie już tego nie ma. Przecież kiedy coś jest, to nie można powiedzieć, że się skończyło.
Podejdźmy do tego z drugiej strony, czy można powiedzieć, że Koniec jest w pierwszej chwili kiedy już czegoś nie ma? Nie! Bo przecież nie można stwierdzić końca czegoś, czego nie ma!

Koniec – stan, w którym istnienie, a zarazem nieistnienie jest tym samym. Jest to stan zupełnie umowny i nierealny. Dlatego właśnie stwierdzam, że Koniec nie istnieje.
-
#3 written by mystet 3 years ago
-
#5 written by mystet 3 years ago
-
#7 written by Doughnut 3 years ago
Mystet, a może Ty coś mądrego napiszesz? moim zdaniem takie przemyślenia to nie dzieło zacofanych tylko bardziej rozwiniętych ludzi, którzy nie interesują się jedynie przyziemnymi rzeczami. Dlaczego twierdzisz, że humaniści są zacofani? Pomyśl sobie co by było gdyby nie było humanistów.
VA:F [1.9.13_1145]VA:F [1.9.13_1145] -
#8 written by pinha-1 3 years ago
Nic by takiego nie było..
Technikę możemy zawdzięczać naukom „ścisłym”
Wyobraź sobie czy za 200 lat humaniści zrobią coś dla ludzkości?
Odpowiedź jest krótka nie
Najbardziej teraz rozwija się fizyka ..
Jest ona najważniejszą nauką dotychczas dla całej ludzkości
Z niej są najbardziej wymierne korzyści
Nie używaj komputera jeśli jesteś humanistą.
…
Humaniści mało zrobili i jeszcze mniej zrobią !!VA:F [1.9.13_1145]VA:F [1.9.13_1145] -
#9 written by Doughnut:* 3 years ago
pinha-1 śmiać mi się chce jak czytam takie głupoty. Tylko technika i technika. A komu zawdzięczmy poznanie człowieka? oczywiście, że humanistom! Dzięki nim, człowiek znalazł się w centrum zainteresowania. Nie zgodzę się z tym, że humaniści mało zrobili. Jak ma się odrobinę wiedzy to można wypowiedzieć całkiem przeciwne zdanie. Co takiego może zrobić fizyk? Obliczy mi prędkość i przyspieszenie natury ludzkiej? jak się kształtowała? Gdyby nie humaniści ludzie byliby jak roboty, bez uczuć, bez jakichkolwiek naturalnych myśli.
VA:F [1.9.13_1145]VA:F [1.9.13_1145] -
#10 written by walichum 3 years ago
„zawdzięczmy poznanie człowieka? oczywiście, że humanistom!” Co ty pierdo..
To jest humanistyczne pieprzenie i tyle
Czemu im się tak dogłębnie nie interesują. Jak jest zbudowany?
Bo za trudne chemia i bilogia się kłania!!!
Co takiego może zrobić fizyk? Obliczy mi prędkość i przyspieszenie natury ludzkiej?
Więcej
Fizyka TO POTĘGA
Dzięki niej człowiek może żyć lepiej przydaje się w medycynie w technice. Świat idzie na przód
i może się rozwijać
TO co napisałaś to humanistyczne głupoty
pieprzone regułki
ile razy to słyszy sie człowiek w centrum zainteresowania
antropocentryzm itp
Nie kieruj się uczuciami tylko rozumem humanisto
Ta rozmowa nie odbyła by sięgdyby nie nauki ścisłe!
matma inf itp
W ogóle nawet pewnie nie wiesz jak w największym ogólnieniu działa komputer
Matematyk jestw stanie studiować polonistykę
zaś humanista nie jest w stanie studiować matmy
Dzięki naukom ścisłym człowiek moze podbijać kosmosVA:F [1.9.13_1145]VA:F [1.9.13_1145] -
#11 written by jsaaas 3 years ago
-
#12 written by jsaaas 3 years ago
-
#13 written by Doughnut 3 years ago
Gdyby nie humaniści nie byłoby żadnych praw. Nic by nie mogło się prawidłowo rozwinąć bo każdy robiłby co chciał i pewnie nikt z Was nawet nie miałby prawa siedzieć przed tym waszym komputerkiem. A może nawet nie mieli byście prawa do życia! Co reprezentuje sobą ścisłowiec? to, że w żaden sposób nie potrafi się poprawnie wypowiedzieć, nie potrafi sklecić kilku poprawnych zdań i wstyd otworzyć mu buzię w sytuacji wymagającej wypowiedzi. Kto tworzy te Wasze śmieszne regułki matematyczne? oczywiście, że humanista bo Wy nawet nie potraficie słownie zapisać tego co macie w tych maleńkich główkach. Ścisłowiec to osoba ograniczona jedynie do obliczeń, bo nic innego nie potrafi. I to, że matematyk może studiować polonistykę to jedna wielka bzdura, bo do tych studiów trzeba posiadać jakiekolwiek humanistyczne predyspozycje. Ciekawa by była praca np. na temat literatury napisana przez matematyka albo fizyka. Drodzy państwo, wtedy nie można by było ograniczyć się jedynie do jakiegoś wzoru…
VA:F [1.9.13_1145]VA:F [1.9.13_1145] -
#14 written by Karmel 3 years ago
-
#15 written by Doughnut:* 3 years ago
-
#16 written by magnuss 3 years ago
Nie kłam
Wy jesteście ściśnięci w waszych zacofanych głowach
umysły ścisłe mają poważanie nie to co humaniści.
A w waszym zasranym prawie trzeba mysleć logicznie
a niektóre przepisy prawne są bezsensowne.
Humaniści nie wymyślili pisma ********!!!
Kto CI ten kit wciska
w naturze umysły scisłego lezy usystematyzowanie czegośKto tworzy te Wasze śmieszne regułki matematyczne? oczywiście, że humanista bo Wy nawet nie potraficie słownie zapisać tego co macie w tych maleńkich główkach. Ścisłowiec to osoba ograniczona jedynie do obliczeń, bo nic innego nie potrafi.
O co Ci chdzi ze wzorami!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Nie umiesz pojąć tej wiedzy swoim zacofanym mózgiem humanistyzcznymWy tworzy cie jakieś pierdoły jakiś
bohater romantyczny aż się zygac che od takich pierdól niepotrzebnych ludzkości
zawsze bedziecie ponizani bo jestes humanistami
na kazdym kroku
swiat idzie na przod i jest zapotrzebowanie na „ścisłowców” bez tych nauk ludzie byli by ograniczeni tak jak humanisci
DZIĘKI naukom ścisłym człowiek może eksplorować kosmos tylko i wyłącznie tym naukom a nie jakimś pierdołom
ludzie którzy mają zainsteresowanie naukami ścisłymi czesto idą na prawo bo przecież co jest trudnego dla umysły ścisłego w studiowaniu prawa gdzie trzeba myślec logicznie
Zawsze zapamiętaj , żę jesteś człowiekiem ograniczonym i na każdym kroku pamiętaj , ze jesteś tylko humanistą !
Nie dziw się że bedziesz ponizana
Masz problem z wysłaianiem sie to masz taki problem1!
to są najważniejsze pewnie problemy jakie sie zajmuja te ****** dziedziny humanistyczne
nic wymieernego i potrzebnego
jestes tylko zacofanym humanistą
i nić więcej
żyjać w XXI wieku nawet nie wiesz co to prąd elektrycznr co to jest internet jak dziala komputer nic
tylko żyjecie tymi swoimi pierdołami
podniecacie się byle czymVA:F [1.9.13_1145]VA:F [1.9.13_1145] -
Po pierwsze magnuss staraj się pisać poprawnie, bo pisanie z takimi „bykami” nie wygląda ładnie, a na pewno nie świadczy dobrze o Tobie. Po drugie, dyskusja nie polega na obrażaniu innych („Humaniści nie wymyślili pisma kretynko!!!”), tylko na wygłaszaniu własnych racji oraz ich obronie. Wulgaryzmy z Twojego komentarza zostały usunięte, ale na przyszłość proszę o bardziej cywilizowaną wypowiedź.
VN:F [1.9.13_1145]VN:F [1.9.13_1145] -
#18 written by magnuss 3 years ago
Po pierwsze magnuss staraj się pisać poprawnie, bo pisanie z takimi “bykami” nie wygląda ładnie, a na pewno nie świadczy dobrze o Tobie. tutaj nie muszę zwracać na język!!!
I to nie świadczy o mnie piszę szybko i nie ptrzę na interpunkcję itp. naraa
A ty nie kłam bo humaniści nie wymyślili pisma
pomyśl logicznieVA:F [1.9.13_1145]VA:F [1.9.13_1145] -
Dalej nie zwracaj uwagi na język, a ludzie nadal nie będą zwracać uwagi na Twoje wypowiedzi, bo na takim poziomie piszą dzieci w podstawówce.
Co do humanistów, to wyobraź sobie szkołę bez lekcji języka polskiego, i wyobraź sobie jak wyglądałoby nasze społeczeństwo gdyby nikt nie uczył ludzi podstaw poprawnego wyrażania się. Ciekawe jakbyś opisywał wtedy zjawiska fizyczne? „Woda wyparłowała się z garnecka…”? Pomyśl pierw, a później pisz.
VN:F [1.9.13_1145]VN:F [1.9.13_1145] -
#20 written by magnuss 3 years ago
-
Po co tyle niepotrzebnych wykrzykników?
To nie argumenty, bo aby przedstawiać argumenty musiałbym trzymać jedną ze stron, a tak nie jest. Ten świat jest tak stworzony, że wszystko jest potrzebne. Humaniści, ścisłowcy, artyści, a nawet Ci którzy się lenią 24h/dobę.
VN:F [1.9.13_1145]VN:F [1.9.13_1145] -
#22 written by Doughnut 3 years ago
Po Twoich komentarzach magnuss widać jak jesteś płytką osobą. Widzę, że nie potrafisz nawet pisać poprawną składnią. Może najpierw pójdź parę razy na korepetycje, przypomnij sobie trochę gramatyki języka polskiego, a potem komentuj, bo to jest po prostu żałosne. Tak samo żałosne są Twoje komentarze. Ciekawa jestem co oznacza to zdanie „Masz problem z wysłaianiem sie to masz taki problem1!”- ciekawe.
„ludzie którzy mają zainsteresowanie naukami ścisłymi czesto idą na prawo bo przecież co jest trudnego dla umysły ścisłego w studiowaniu prawa gdzie trzeba myślec logicznie”- mylisz się. Chyba nie masz pojęcia jak wyglądają studia prawnicze. Trzeba mieć dobrą pamięć, bo niejednokrotnie trzeba się wyuczyć kodeksu praw np. Hammurabiego, a ścisłowiec ma problem z nauczeniem się na pamięć krótkiego wierszyka.
Czytając te wszystkie obelgi z Twojej strony w stosunku do humanistów, nie pozostaje nic innego do powiedzenia, jak to, że jesteś nieprzeciętnym prostakiem i tym „ścisłowcom” jedynie przynosisz wstyd.
A może wcale nie jesteś „ścisłowcem”? Może trudno pojąć Ci zarówno nauki humanistyczne jak i ścisłe i ciesząc się anonimowością wyładowujesz się i odreagowujesz to, że jesteś zakompleksionym prostakiem i nieukiem na innych ludziach?
VA:F [1.9.13_1145]VA:F [1.9.13_1145] -
#23 written by magnuss 3 years ago
„Po Twoich komentarzach magnuss widać jak jesteś płytką osobą. Widzę, że nie potrafisz nawet pisać poprawną składnią.” – nie zwracałem większej uwagi na składnię itp.
Uczyć się na pamięć „ścisłowcy” nie lubią . Uczenie na pamięć nie jest czymś bardzo trudnym . Każdy człowiek to potrafi.
Nie wiem czy ty masz pojęcia o studiach prawniczych.
Bo z twoich wypowiedzi można jasno wywnioskować , że nie!
A jak chcesz wiedzieć to umysły „ścisłe” nie mają żadnych problemów z nauczaniem się głupich i niepotrzebnych wierszyków. Uczenie się na pamięć jest rzeczą „prymitywną” i nie dziwi mnie to ,ze humaniści nie raz muszą wkuwać coś na pamięć.
Mam ambiwalentny stosunek do humanistów i Ciebie.
Może porozmawiajmy coś o technice może tu się popiszesz (tylko nie tutaj
VA:F [1.9.13_1145]VA:F [1.9.13_1145] -
#24 written by Doughnut 3 years ago
Uczenie się na pamięć nie jest rzeczą prymitywną ale często potrzebną. Nie wmawiaj mi, że ścisłowcy nie mają problemów z uczeniem się na pamięć bo wiem, że mają i nie każdy człowiek to potrafi. Szkoda, że nie zwracasz uwagi na to co i jak piszesz, bo nigdy nie zdobędziesz szacunku drugiej osoby. O studiach prawniczych wiem wiele, gdyż się tym interesowałam.
Co do rozmowy o technice- nie interesuję się tym, więc rozmowę na ten temat uważam za bezsensowną. Moje zainteresowania idą w innym kierunku.VA:F [1.9.13_1145]VA:F [1.9.13_1145] -
#25 written by magnuss 3 years ago
-
#26 written by Doughnut 3 years ago
Jakiej odpowiedzi unikam? w Twojej wypowiedzi nie dostrzegłam żadnego pytania.
Na politechnikę nie mam zamiaru iść.
Poza tym nie pisze się „wiesz mi” tylko „wierz mi”, kiedy do mnie piszesz to proszę zwracaj uwagę na pisownię bo tego się czytać nie chce. A co do wmawiania to Ty wmawiasz mi, że nie znam się na komputerach i że jestem poniżana bo jestem humanistką. Ku Twojemu zdziwieniu muszę Ci powiedzieć, że jestem bardzo dobra zarówno w dziedzinach humanistycznych jak i ścisłych. Cały czas obserwuję te Twoje głupie komentarze i śmiać mi się po prostu chce!VA:F [1.9.13_1145]VA:F [1.9.13_1145] -
#27 written by magnuss 3 years ago
wiesz mi” tylko “wierz mi”, mówiłem CI ,że nie zwracam na pisownię!!!!!!!!!!!!!!!
Ale twój zacofany umysł humanistyczny nie był w stanie tego zrozumieć.
Byłem laureatem olimpiad ortograficznych , a nie jestem humanistą. Piszę szybko i nie zwracam tutaj na błędy w mojej wypowiedzi. I nie musisz tak pisać bezbłędnie i składać poprawnie zdań. Bo to nie robi na mnie żadnego wrażenia.„Ku Twojemu zdziwieniu muszę Ci powiedzieć, że jestem bardzo dobra zarówno w dziedzinach humanistycznych jak i ścisłych. ”
Jasne udowodnij mi to. Jak na razie to umiesz tylko korzystać z komputera.
VA:F [1.9.13_1145]VA:F [1.9.13_1145] -
#28 written by magnuss 3 years ago
-
#29 written by Doughnut 3 years ago
-
#30 written by magnuss 3 years ago
Nikt sam nie może uznać się za zwycięzce. Daj sobie spokój z błędami i nie odwracaj kota ogonem.
Liczą się tylko twarde argumenty , a nie uciekanie się od odpowiedzi.
(Okrężnymi drogami)Your ass thought you were better than
Nie zwyciężyłaś. Pokazałaś w jaki głupi sposób przegrać.
VA:F [1.9.13_1145]VA:F [1.9.13_1145] -
#31 written by Doughnut 3 years ago
Cały czas nie wiem o co Ci chodzi z uciekaniem od odpowiedzi.
W Twoich komentarzach nie było ani jednego twardego argumentu.
Co do błędów- nie odwracam kota ogonem tylko dbam o kulturę wypowiedzi.
No i z głupim sposobem przegrywania też nie wiem co masz na myśli, zastanów się zanim coś napiszesz.
Widzę, że skoro tak emocjonująco podchodzisz do takich tematów, to musisz być bardzo zakompleksiony. Może idź na małą terapię?
No i na koniec kolego- popracuj nad swoim angielskim, bo nie dość, że to co piszesz po polsku jest bez sensu to kaleczysz jeszcze angielszczyznę.VA:F [1.9.13_1145]VA:F [1.9.13_1145] -
Comments are closed
- Comment Feed for this Post
Filozof Winiszewski:) a może jakąś książkę napiszesz?